Deze sectie geeft een overzicht over het aanmaken van nieuwe Informatie-elementen. Meer details kunnen worden gevonden op de volgende bladzijde.
Opmerking: Als u nieuwe Informatie-elementen wilt maken in een openbare of gedeelde map moet u de rechten hebben om objecten aan te maken.
Zo maakt u een nieuw Informatie-element:Vanuit het . Het tabblad klikt u het pictogram. Als u het compacte paneel gebruikt klikt u op Document scherm opent.
Eventueel kunt u een andere map kiezen door op de
knop te klikken, en vervolgens een map te kiezen in het pop-up scherm.Voer een titel in het
veld in:Afhankelijk van uw wensen gebruikt u de volgende opties:
Gebruik een favoriet voor een website door het adres in te voeren in het Tip: Kopieer het internetadres uit de adresbalk van de browser naar dit veld.
veld.Document toevoegen. Zie 7.5.1: Toevoegen van documenten
Toevoegen categorieën. Zie 7.5.2: Toevoegen van categorieën
Toevoegen commentaar.
Klik op
in het paneel. Het scherm sluit.Resultaat: Het Informatie-element wordt aangemaakt.
Als U de actie wilt afbreken klikt u op
in het tabblad.Tip: U kunt een nieuw gegevensdepotobject ook maken door op in het panelgebied te klikken.
Informatie-elementen aanmaken kan op één van de volgende manieren:U kunt ook de functie
activeren vanuit één van de andere modulen in het paneel.Dubbelklik op een vrij gebied in de H-splitsing of Lijst overzicht. HetInformatie-element scherm opent.
U kunt één document toevoegen aan een Informatie-element. Het document krijgt het versienummer 1. Als u meer documenten toe voegt krijgen deze een hoger versienummer.
Meer informatie over documentversies leest u in 7.6.2.3: Werken met document versies.
Om een document toe te voegen aan het Informatie-element vanuit het Informatie-element scherm:Klik op de
knop.Klik op de
knop.Selecteer het bestand dat moet worden toegevoegd als document en sluit het bestandsselectie scherm.
Klik op Versie commentaar scherm sluit.
in het paneel. HetAls u commentaar in het Versie commentaar scherm wilt opslaan. Klikt u op . Als u dat niet wilt klikt u op Geen commentaar.
Resultaat: Het document wordt naar de server gestuurd. Als het document is verzonden wordt het Informatie-element scherm gesloten.
Als U de actie wilt afbreken klikt u op Versie commentaar scherm.
in hetOpmerking: Afhankelijk van de grootte van het document en de snelheid van uw verbinding kan dit proces enige tijd in beslag nemen.
Een categorie is een tekst die gebruikt kan worden als criteria voor het sorteren van Informatie-elementen. De volgende mogelijkheden voor het toevoegen van categorieën zijn beschikbaar:
Invoeren categorieën
Selecteer categorieën uit de lijst van voorgedefinieerde categorieën.
Informatie over het aanmaken van categorieën zijn te vinden in 8.2.3: Categorieën beheren.
Om object-gerelateerde categorieën toe te voegen vanuit het Informatie-element scherm:Dubbelklik rechts naast de
knop.Voer een tekst in.
Tip: Een alternative methode kan u vinden in 8.2.3.2: Categorieën beheren in de modulen.
Opmerking: Object-gerelateerde categorieën hebben de kleur wit.
Om een label toe te voegen vanuit het Informatie-element scherm:Klik op de
knop. Het dialoog verschijnt. De lijst bevat alle voorgedefinieerde categorieën.Activeer het keuzevakje voor de voor deze Informatie-element gewenste categorie in de
lijst.Klik op
.Resultaat: De categorieën worden toegevoegd achter de Categorieën knop.
Zo verwijderd u een categorie uit het Informatie-elementen scherm:Klik op de
knop. Het scherm opent.Deactiveer het keuzevakje uit de
lijst om een categorie uit te schakelen.Klik op
.Resultaat: De categorieën worden verwijderd van de Informatie-elementen.