7.5. Aanmaken van Informatie-elementen

Deze sectie geeft een overzicht over het aanmaken van nieuwe Informatie-elementen. Meer details kunnen worden gevonden op de volgende bladzijde.

Opmerking: Als u nieuwe Informatie-elementen wilt maken in een openbare of gedeelde map moet u de rechten hebben om objecten aan te maken.

Zo maakt u een nieuw Informatie-element:
  1. Vanuit het Nieuw tabblad klikt u het Document pictogram. Als u het compacte paneel gebruikt klikt u op Gegevensdepot-element . Het Document scherm opent.

  2. Eventueel kunt u een andere map kiezen door op de Map... knop te klikken, en vervolgens een map te kiezen in het pop-up scherm.

  3. Voer een titel in het Titel veld in:

  4. Afhankelijk van uw wensen gebruikt u de volgende opties:

  5. Klik op Opslaan in het paneel. Het scherm sluit.

Resultaat: Het Informatie-element wordt aangemaakt.

Als U de actie wilt afbreken klikt u op Annuleren in het tabblad.

Tip: U kunt een nieuw gegevensdepotobject ook maken door op Maak nieuw document in het Bewerken panelgebied te klikken.

Informatie-elementen aanmaken kan op één van de volgende manieren:

7.5.1. Toevoegen van documenten

U kunt één document toevoegen aan een Informatie-element. Het document krijgt het versienummer 1. Als u meer documenten toe voegt krijgen deze een hoger versienummer.

Meer informatie over documentversies leest u in 7.6.2.3: Werken met document versies.

Om een document toe te voegen aan het Informatie-element vanuit het Informatie-element scherm:
  1. Klik op de Bestand... knop.

  2. Klik op de Browse... knop.

  3. Selecteer het bestand dat moet worden toegevoegd als document en sluit het bestandsselectie scherm.

  4. Klik op Opslaan in het paneel. Het Versie commentaar scherm sluit.

  5. Als u commentaar in het Versie commentaar scherm wilt opslaan. Klikt u op OK. Als u dat niet wilt klikt u op Geen commentaar.

Resultaat: Het document wordt naar de server gestuurd. Als het document is verzonden wordt het Informatie-element scherm gesloten.

Als U de actie wilt afbreken klikt u op Annuleren in het Versie commentaar scherm.

Opmerking: Afhankelijk van de grootte van het document en de snelheid van uw verbinding kan dit proces enige tijd in beslag nemen.

7.5.2. Toevoegen van categorieën

Een categorie is een tekst die gebruikt kan worden als criteria voor het sorteren van Informatie-elementen. De volgende mogelijkheden voor het toevoegen van categorieën zijn beschikbaar:

  • Invoeren categorieën

  • Selecteer categorieën uit de lijst van voorgedefinieerde categorieën.

Informatie over het aanmaken van categorieën zijn te vinden in 8.2.3: Categorieën beheren.

Om object-gerelateerde categorieën toe te voegen vanuit het Informatie-element scherm:
  1. Dubbelklik rechts naast de Categorieën... knop.

  2. Voer een tekst in.

Tip: Een alternative methode kan u vinden in 8.2.3.2: Categorieën beheren in de modulen.

Opmerking: Object-gerelateerde categorieën hebben de kleur wit.

Om een label toe te voegen vanuit het Informatie-element scherm:
  1. Klik op de Categorieën... knop. Het Categorieën dialoog verschijnt. De Naam lijst bevat alle voorgedefinieerde categorieën.

  2. Activeer het keuzevakje voor de voor deze Informatie-element gewenste categorie in de Naam lijst.

  3. Klik op OK.

Resultaat: De categorieën worden toegevoegd achter de Categorieën knop.

Zo verwijderd u een categorie uit het Informatie-elementen scherm:
  1. Klik op de Categorieën... knop. Het Categorieën scherm opent.

  2. Deactiveer het keuzevakje uit de Naam lijst om een categorie uit te schakelen.

  3. Klik op OK.

Resultaat: De categorieën worden verwijderd van de Informatie-elementen.